joi, 21 ianuarie 2021

Coaste de porc cu cartofi la cuptor

Rețeta de coaste de porc cu cartofi la cuptor a fost astăzi o alegere delicioasă pentru prânz. Acum câteva zile am invitat câțiva prieteni la un grătar, dar pentru că aveam destul de multă carne, am păstrat 4 coaste măricele de porc pentru o altă rețetă. Vinerea cam bate vântul în frigiderul meu, așa că am pregătit un prânz simplu și rapid cu coastele de porc rămase, cartofi, roșii, usturoi și cimbru.

Rețeta cu coaste chiar este foarte simplă, poate fi o idee pentru prânz sau chiar pentru cină, daca preferați o masă mai bogată.

Am uns coastele doar cu puțin ulei, sare, piper și cimbru, apoi le-am lăsat în frigider cca 1 oră. Puteți să le țineți mai mult dacă doriți (2-3 ore). Dacă vreți, puteți să folosiți și puțină boia dulce sau iute, dar de data aceasta eu am ales să le fac fără, au fost delicioase!

Iată cum fac eu rețeta de coaste fragede și suculente de porc la cuptor. Vă recomand cu drag să încercați această rețetă simplă cu carne de porc!

Coaste de porc cu cartofi – Ingrediente (2-4 persoane)

  • 4 coaste mari de porc
  • 4 cartofi roșii medii
  • 7-8 roșii cherry
  • 3-4 căței usturoi
  • 2 lingurițe cimbru uscat
  • 4 linguri de ulei de floarea soarelui/arahide
  • 200 ml apă
  • sare
  • piper

Coaste de porc cu cartofi la cuptor – Preparare pas cu pas

Dacă avem coaste mari de porc, le tăiem în două. Eu am obținut 8 bucăți din cele 4 coaste. Dacă nu sunt mari, este mai bine să le lăsați întregi.

  • Ungem coastele cu 2 linguri de ulei, apoi le pudrăm cu sare, piper proaspăt măcinat și cimbru, după gust.
  • Punem coastele de porc într-un vas, îl acoperim cu folie de plastic alimentară și le punem în frigider pentru minim o oră.
  • După repaus, punem celelalte 2 linguri de ulei într-o tavă antiaderentă și coastele de porc. Adăugam cca 100 ml de apa caldă în tavă și o acoperim cu folie de aluminiu.

  • Coacem coastele, iîn cuptorul preîncălzit la 180°C, pentru 30 de minute.
  • După cele 30 de minute, coastele prind un pic de culoare și se înmoaie puțin.

  • Le scoatem din tavă, adăugăm cartofii curățați și tăiați în bucăți potrivite, roșiile cherry întregi și cățeii de usturoi întregi, necurățați.
  • Condimentăm legumele din tavă cu sare, piper proaspăt măcinat și 1 linguriță de cimbru. Amestecăm bine legumele. În acest punct, dacă doriti, puteți adăuga și o linguriță de boia dulce.
  • Peste stratul de legume, adăugăm coastele de porc și încă 100 ml apă caldă.
  • Acoperim tava cu folie de aluminiu și o punem în cuptor.
  • Coacem delciioasele coaste de porc cu cartofi încă 30 de minute, la 180°C.
  • Scoatem tava din cuptor, îndepărtăm folia de aluminiu. Introducem coastele în cuptor și le coacem încă 20-25 de minute sau până când se rumenesc frumos.

    • Le servim calde, sunt atât de fragede și gustoase! Pofta bună!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ciorbă de miel